Policy & villkor

Avtal och Villkor

Red dots

Hej, och välkommen till Nutrilights leverans-, och betalningsvillkor! Dessa villkor är viktiga och innefattar dina rättigheter som kund hos oss på Nutrilight. Vi ber dig därför att noggrant läsa igenom villkoren tillsammans med vår integritetspolicy. Trevlig läsning!

1. ALLMÄNT

Tack för att du väljer Verduro Light Therapy AB, org nr 559377-3806 (nedan Nutrilight), som leverantör av din nya RLT-produkt! Dessa köpvillkor tillämpas på samtliga köp gjorda på Nutrilights hemsida (www.nutrilight.se) eller på beställningar gjorda via mail/telefon.

Vid köp hos Nutrilight har du som konsument (med konsument avses en fysisk person som handlar för ändamål som faller utanför näringsverksamhet) bundit dig till de köp- och leveransvillkor som nedan beskrivs.

Nutrilight följer tillämplig tvingande konsumenträttslig lagstiftning.

Produkter eller tjänster som finns på Nutrilights hemsida vid en viss tidpunkt innebär ingen garanti för att dessa produkter eller tjänster alltid kommer att finnas tillgängliga. Vi förbehåller oss rätten att avveckla en produkt eller tjänst när som helst.

Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa köpvillkor utan att meddela konsumenten. Den version av villkoren som är senast publicerad är också den version som är gällande. Vi uppmanar våra kunder att kontinuerligt hålla sig uppdaterade om köpvillkoren.

2. NÖJD KUND GARANTI
Vi på Nutrilight strävar efter högkvalitativa produkter och överlägsen kundservice. Vi är övertygade om effektiviteten av våra rödljusprodukter och erbjuder en 30-dagars pengarna-tillbaka-garanti.
Ansvarsbegränsningar:
  • Garantin gäller endast för produkter som köpts direkt från Nutrilight (ej via återförsäljare).
  • Anspråk på garantin måste göras inom 30 dagar från inköpsdatum.
  • För att garantin ska gälla måste produkten returneras i originalförpackning och vara i oskadat skick.
  • Du som kund står för returfrakten. Returer får ej ske som postförskott eller efterkrav. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du som kund betalningsansvarig.
Ansökan om garantin: Kontakta vår kundtjänst på  med din anledning till missnöje. Vi kan be om ytterligare information för att behandla ditt anspråk.
Åtgärder efter anspråk:
  • Om din ansökan är godkänd får du ett bekräftelsemejl med returadressen.
  • Vi återbetalar hela orderbeloppet så fort returen har nått oss.
Undantag från garantin:
  • Garantin gäller inte för skador orsakade av felaktig användning, missbruk eller modifiering. Normalt slitage och åldrande omfattas ej.
  • Garantin gäller inte produkter som används med direkt hudkontakt (exempelvis The Lynx, The Cherry eller The Lady Bug) av hygieniska skäl.
Ändringar i villkoren: Nutrilight kan ändra eller avsluta garantin med rimlig meddelandetid. Eventuella ändringar publiceras på vår webbplats och påverkar inte tidigare utfärdade garantier.
Denna garanti är effektiv från och med 2023-10-09 och ingår i våra allmänna villkor.
3. BETALNING
3.1 Betalning

Betalning sker via Klarna Checkout så att du som kund kan vara fullständigt trygg med din betalning. Vi lagrar ingen information om dina kortuppgifter eller liknande. All kort-, eller betalningsinformation krypteras och hanteras direkt via Klarna Checkout. Du kan betala dina produkter via exempelvis kreditkort (Visa, Mastercard eller American Express), faktura eller via månatlig betalning.

Så fort du lagt din beställning så skickas varorna, oavsett hur du valt att lägga upp din betalning i Klarna.

3.2 Återbetalning

Vid retur, byte eller reklamation behöver varan skickas tillbaka till oss i originalskick. Så snart vi mottagit varan och eventuell kontroll skett, gör vi en återbetalning till dig via Klarna Checkout. Vi arbetar alltid så snabbt vi kan med att administrera din återbetalning, och vi hänvisar till distanshandelslagen om att återbetalning ska ske inom 30 dagar från den dag då varan mottogs.

4. ÅNGERRÄTT & REKLAMATION
4.1 Ångerrätt

Om du köper en vara hos Nutrilight har du enligt distans- och hemförsäljningslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det datum varan anländer till ditt utlämningsställe. Om du ångrar ditt köp måste du mejla till hello@nutrilight.se. I ämnesraden skriver du “Ångerrätt”.

För att få snabbast hjälp från Nutrilight rekommenderar vi dig att mejla oss enligt ovan instruktioner, men du kan även använda dig av Konsumentverkets ångerblankett. Den hittar du här: https://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblankett

Ångerrätten gäller endast så länge varan är intakt, i obruten förpackning, med alla lappar kvar och har skickats tillbaka till oss i originalskick. Tänk på att packa varan väl vid försändelsen. Nutrilight återbetalar dig inom 30 dagar från det att vi har mottagit varan.

Du som kund står för returfrakten. Returer får ej ske som postförskott eller efterkrav. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du som kund betalningsansvarig.

4.2 Reklamation

Om din vara skulle vara felaktig eller skadad, skicka alltid ett mail först till hello@nutrilight.se och förklara vad som är fel. Vi ger dig vidare instruktioner så vi snabbt kan åtgärda felet som uppstått.

Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 14 dagar från det datum då paketet anländer till ditt ombud. Vid returförsändelse av reklamerad vara och eventuell bytesvara står Nutrilight för frakten. Vid retur ska varan paketeras väl, om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du som kund betalningsansvarig.

5. LEVERANSER
5.1 Fraktkostnader

För leverans inom Sverige tillkommer inga fraktkostnader. Vi erbjuder fri frakt för alla beställningar inom Sverige.

För leverans till andra länder ber vi dig vänligen att kontakta oss på hello@nutrilight.se så hjälper vi dig med information om fraktkostnader och eventuella arrangemang för internationell leverans.

5.1 1 Tullavgifter och övriga relaterade avgifter

Vid leverans av produkter utanför EU tillkommer eventuella tullavgifter och andra relaterade avgifter i enlighet med gällande tullbestämmelser och lokala lagar. Dessa avgifter är kundens ansvar och kommer att debiteras separat vid leverans eller i efterhand beroende på tullmyndigheternas förfaranden.

5.2 Leveranstid

Vårt mål är alltid att leverera så snabbt som möjligt.

⦁ Inom Sverige: Lagervaror skickas inom 1-3 helgfria arbetsdagar. Om annan leveranstid är aktuell så finner du den informationen på respektive produkts informationssida.

⦁ Inom EU: Vänligen notera att leveranser inom EU, men utanför Sverige, kan ta längre tid.

⦁ Utanför EU: För leveranser till länder utanför Europeiska unionen (EU) kan leveranstiderna vara ytterligare förlängda på grund av nödvändiga tullprocedurer och förtullning.

Vi rekommenderar våra kunder att ta hänsyn till den eventuella längre leveranstiden vid beställningar och leveranser utanför Sverige.

5.3 Leveransinfo

Vi skickar alla våra paket med Mailbox och de levererar via olika fraktbolag såsom UPS, DHL Postnord mm. Du som kund hämtar sedan ut ditt paket hos närmaste ombud. När paketet finns att hämta får du avisering via sms. Därför är det av stor vikt att du fyller i rätt telefonnummer.

5.4 Outlösta paket

I två veckor ligger paketet hos ert ombud. Hämtas inte paketet ut så sänds det tillbaka. Ni som kund debiteras 400 sek för icke uthämtat paket för att täcka emballagekostnader, fraktavgifter och returbehandling.

6. GARANTI OCH ANSVARSBEGRÄNSNING

6.1 Ettårig Garanti
Vi garanterar att våra produkter är fria från material- och tillverkningsfel under en period av ett år från inköpsdatumet. Om det uppstår något fel under denna garantiperiod kommer vi, efter eget gottfinnande, antingen att ersätta produkten utan kostnad för dig alternativt reparera produkten. Garantin täcker inte skador som orsakats av felaktig användning, olyckshändelser eller modifieringar av produkten som inte har godkänts av tillverkaren.

6.2 Återbetalning eller Ersättning
Om produkten visar sig ha ett fel som täcks av garantin, och vi inte kan ersätta den, kan du vara berättigad till en återbetalning av det ursprungliga inköpspriset eller till att få en likvärdig produkt.

Alla produkter som vi specificerar som beställningsvaror omfattas av en garanti på 18 månader. Nutrilight förbehåller oss rätten att definiera vad som klassificeras som beställningsvaror. Garantiperioden träder i kraft från och med leveransdatumet. Observera att ångerrätt och öppet köp inte är tillämpliga för våra beställningsvaror.

6.2 Ansvarsbegränsning
Vår garanti gäller endast för produkter som köpts direkt från oss och ej via en auktoriserad återförsäljare. Vi frånsäger oss alla andra garantier, uttryckta eller underförstådda, inklusive men inte begränsat till underförstådda garantier för säljbarhet eller lämplighet för ett specifikt syfte. Vår ersättning för eventuella felaktigheter i produkten, enligt villkoren i denna garanti, är begränsad till ersättning av produkten som beskrivs ovan.

7. KUNDTJÄNST

Om du har frågor eller om något blivit fel gällande ditt medlemskap eller om du av någon annan anledning önskar nå vår kundtjänst finns vi tillgängliga för dig på mejl, hello@nutrilight.se

8. PERSONUPPGIFTER

För att du som kund ska kunna genomföra ett köp måste vi samla in personuppgifter. Med personuppgift avses all slags information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person som är i livet. De uppgifter som lämnas vid registreringen behandlas av Nutrilight. Du har rätt att en gång per år begära utdrag för den information som finns registrerad om dig. Om några uppgifter är felaktiga, ofullständiga eller missvisande rättar vi självklart till dem om du meddelar oss. Du kan även begära att få uppgifterna om dig raderade. Nutrilight använder endast uppgifterna för fullgörandet av avtalet och säljer inte personuppgifterna vidare till tredje part. Genom att göra ett köp via oss godkänner du även Nutrilights insamling och behandling av dina personuppgifter. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter under Integritetspolicy.

 

Verduro Light Therapy AB
Malmskillnadsgatan 44a
111 57 Stockholm
Org nummer: 559377-3806

E-post: hello@nutrilight.se
Tel: 070 485 41 72

Senast uppdaterat 2023-11-13